ITG Top shelfie

Tänkte kommentera det här: http://intothegloss.com/2014/10/ebba-davidsson/
 
 
 
 
 
Into The Gloss är en hemsida om skönhet och hälsa som postar artiklar där olika profiler berättar om sina vardagsrutiner, och vilka hudvårds- och sminkprodukter de använder.  De är aldrig sponsrade; allt går ut på att personer med olika yrken, vanor, stil, utseende och bakgrund liksom målar upp ett själporträtt och delar med sig av vad som funkar för just dem och deras livsstil. 
 
Jag har följt deras inlägg genom Boglovin rätt länge och gillat intervjuerna. Nu är jag själv upp som en #ITGTopshelfie som går genom instagram. Det är skitkul att se sin Top Shelf-artikel bedvid Alexa Chung, musiker och konstnärer, och raw-non-gluten, non-sugar, non-dairy,no-food-what-so-ever- modeller, men jag ba.
 
Vill säga att jag föstår att artikeln kan fömedla en ganska provocerande idealiserad bild av mig. Jag tycker det själv i alla fall.
 
Jag är inte så mind-full som jag låter, har inte alltid den självdistans som texten förmedlar men det finns saker som jag har upptäckt som jag vårdar och värderar; yoga, andningsövningar, hudvård, grönsakssmoothies - rutiner som bara handlar om mig, som får mig att landa i mig själv. Lite som känslan av att titta på konst du gillar eller ha ett bra samtal med en kompis som lyssnar och speglar sig i dig på ett ödmjukt sätt.
 
 
När mailet från Emily Ferber kom, och hon skrev att artikeln var publicerad, satt jag i fläckiga tights, åt kakdeg och kollade på Family Guy, mensdimmig i hela huvudet.
 
En sista grej: Den här kommentaren:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ANNAT // | |
Upp