Mobilbilder Juni

                         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Skolan tog slut, jag tog min sista skoltoa-selfie för sässongen, men inte studenten. Det gjorde alla vänner.
2. Förundrades över Lovisas plastryggsäck. Den är såså bra.
3. Ola och Caroline på Edvins studentmottagning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                    
 
 
 
 
 
                     
 
 
 
 
4,5. Dansade på stenkrossen
6,7 Dansade på Palladiums scen. Uppträdde med gruppen för allra sista gången
 
 
 
 
                                                   
 
 
 
 
 
 
8. Jag tvättade av ansiktsmasken, sedan kom Lovisa över på middag för att äta Ratatouille, dricka vin och disskutera livslängder i olika mått. Vi skulle till Mejeriet på sommarfest. Eira blev utkastad men inlirkad. 
9. Samma kväll på den offentliga toaletten. Jag vet inte varför dessa bilder alltid händer.
10. Tidigare hade vi mött upp Lisa bland annat. Alla var glada för ledigheten, låtsades att det var frihet osv.
 
 
 
11, 12, 13. Jag var ute och gick i grannskapet en hel del. Sådär bara omkring, och tittade in genom många fönster.
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                              
 
 
 
 
                         
 
 
 
 
 
 
                              
 
 
 
 
 
 
 
 
15. Ville och var för mig själv, men fick ändå en ny vän.  
16, 17. Gick ensam till konsthallen och suckade högt för att hålla mig själv sällskap i filmrummet. Gick ensam till biblioteket och sedan till mitt hemliga ställe med de gula pizzabänkarna där jag kollade i bilderböckerna jag lånat och åt bananer.
 
 
 
                         
 
 
 
 
 
 
                                             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18, 19, 20. När jag äntligen blivit sällskapssjuk fick jag feber, och så var det med det. Som tur var hittade jag två rullar med färdigcroissanter i frysen och gjorde mandelmjölk.
 
 
 
21. Kajsa lyser i solen.
 
 
--------------------------------------------------------------______----____
 
Juni var en ganska ledsen månad, där någonstans i början i alla fall. Det känns såklart tråkigt att skriva, så synd att komma ihåg över överhuvudtaget, men ärligt. Och alltså viktigt.
 
Jag tänkte mycket på varför jag tappade tops på badrumsgolvet och hade låtit dem ligga, och på varför jag tappade konjaksglas som gick i kras, och på att jag aldrig sopade upp skärvorna, inte fören två och en halv vecka senare. På något vis kände något igen sig, och jag reagerade med hela kroppen när jag hörde någon säga "....Troublant"  på cafét där jag jobbar.
 
Sedan så ägnade jag för mycket tid åt att studera isklumpen på taket utanför sovrumsfönstret. Den var kvar ända sedan vintern.
 
Jag ville även återfödas om France Gall tills jag kom på att det var en jättedålig idé.
 
Jag flörtade något litet med Soran Ismail som gick förbi en dag. Soln blänkte i hans skägg när vi log mot varandra, och tiden stod still om än så bara i fyra sekunder. Sedan smsade jag alla mina vänner om det.
 
 
 
 
 
BILDSERIER // | |
Upp